Katalogi to skuteczny sposób na dotarcie do klientów – projektowanie katalogów

Katalog firmowy to świetny sposób na zaprezentowanie swojej firmy, zwłaszcza jeśli nie mamy jeszcze ugruntowanej obecności na rynku. Może to być skuteczny sposób na dotarcie do klientów, którzy mogą nie wiedzieć o naszej firmie lub nie mieć czasu na szukanie informacji kontaktowych w sieci.

Katalog firm jest również doskonałym uzupełnieniem innych działań marketingowych, takich jak kampanie w mediach społecznościowych i SEO strony internetowej. Podczas gdy te taktyki są skuteczne w docieraniu do nowych odbiorców, nie zawsze sprawdzają się w przypadku osób, które już wiedzą o naszej firmie i chcą uzyskać więcej informacji.

Projektowanie katalogów firmowych to zaangażowany proces, który wymaga wiedzy i czasu. Jeśli nie mamy środków na stworzenie własnego, mądrym posunięciem z naszej strony będzie zatrudnienie profesjonalnej firmy graficznej.

Projekt katalogu produktów i broszury reklamowej – broszury reklamowe, katalogi firmowe i inne druki mogą być świetnym sposobem na zaimponowanie potencjalnym klientom

Katalogi produktów oferują klientom szczegółowe spojrzenie na wszystkie przedmioty na sprzedaż i dostarczają informacji o każdym z nich. Zazwyczaj w katalogu reklamowym pokazane są zdjęcia produktów, ich opisy i ceny. Broszura reklamowa to świetny sposób na zareklamowanie swojej firmy i poinformowanie potencjalnych klientów o produktach lub usługach. Można ją wykorzystać jako narzędzie do generowania leadów sprzedażowych i zwiększania świadomości marki.

Profesjonalne projektowanie katalogów firmowych – jakie są elementy dobrego projektu katalogu?

Dobrze zaprojektowany katalog może pomóc firmie przyciągnąć nowych klientów i zwiększyć sprzedaż. Ważne jest, abyś stworzył katalog, który przemawia do Twojej grupy docelowej. Poniżej przedstawiamy niektóre z elementów, które należy wziąć pod uwagę przy projektowaniu katalogu:

  • Katalog musi być czytelny – katalog powinien mieć czytelny układ i jasny, zwięzły tekst. 
  • Powinien być zaprojektowany w spójnym stylu, który jest łatwy dla oczu i atrakcyjny wizualnie. Katalog powinien być również estetyczny, aby przyciągnąć klientów. Projekt katalogu, projekt folderu musi być także spójny z identyfikacją wizualną firmy.
  • Dobry katalog będzie zawierał wysokiej jakości zdjęcia oferowanych produktów i/lub usług, nie czyniąc ich zbyt małymi lub rozpikselowanymi.
  • Minimalizm i prostota katalogu są kluczem do sukcesu. Katalog powinien być łatwy w nawigacji, z przejrzystymi sekcjami i zakładkami na stronach. Ważne jest również, aby na początku katalogu znajdował się spis treści, aby klienci wiedzieli, gdzie znaleźć konkretne informacje na temat produktów lub usług oferowanych przez naszą firmę.

Projektowanie katalogów firmowych – katalogi klejone, katalogi szyte czy katalog reklamowy online? Projekty graficzne dostosowane do potrzeb klienta

Chociaż katalogi internetowe przebojem wdarły się na rynek, wiele firm nadal produkuje drukowane wersje swoich katalogów. Katalog drukowany jest droższy w produkcji niż katalog online, ale ma wiele zalet. Największą zaletą drukowanego katalogu jest to, że może być używany jako przewodnik referencyjny. Możemy go zabrać ze sobą wszędzie, aby pokazać ludziom, co oferuje nasza firma i nie musimy się martwić o dostęp do Internetu lub wyczerpanie baterii.

Dobrą opcją jest zainwestowanie zarówno w katalogi reklamowe online i druk katalogów. W ten sposób można dotrzeć zarówno do osób, które preferują katalog drukowany, jak i do tych, które wolą wersję online. Katalogi online są mniej kosztowne, ponieważ nie wymagają kosztów druku ani wysyłki. Mogą być również szybciej aktualizowane niż drukowane wersje katalogu.

Projektowanie katalogów – komu zlecić projekt graficzny katalogu? Projektowanie katalogów firmowych, foldery reklamowe, katalog produktów, identyfikacja wizualna

Większość właścicieli firm nie jest projektantami. I chociaż mogą być ekspertami w tym, co robią, niekoniecznie są projektantami graficznymi. Co więc powinniśmy zrobić? Zatrudnić profesjonalnego projektanta. Być może pomyślimy sobie: „Nie chcę wydawać pieniędzy na projektanta”. I to jest całkowicie zrozumiałe. Ale pamiętajmy: dobry projekt katalogu pomoże nam sprzedać więcej produktów i zarobić więcej pieniędzy niż jakiekolwiek inne narzędzie marketingowe. Źle zaprojektowany katalog firmowy to strata pieniędzy. I nie musimy wydawać dużo pieniędzy na projekt katalogu. Istnieje mnóstwo utalentowanych projektantów, którzy pobierają bardzo rozsądne ceny za swoje usługi. Kluczem jest znalezienie takiego, który pomoże nam osiągnąć nasze cele.

Artykuł powstał przy współpracy z studiem graficznym https://c-olor.pl/ , tworzącym unikalne projekty i oprawy produktów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.